Sunday, November 18, 2018

BBM3410: MINGGU 9 ( TAJUK BEBAS) BAJU HILANG

Saya tak tahulah kenapa minggu ni dugaan besar betul bagi saya.. pertama masalah dengan kawan bilik.. kali ni pula baju hilang.. baju tu saya baru saja basuh guna tangan dan nila sebab baju tu baju kemeja putih ada bunga - bunga kecil di depan.. air masih menitik lagi.. sebelum tidur saya basuh dan ampaikan diluar bilik..

tak lama lepastu saya masuk bilik dan siap - siap hendak mandi.. saya pun mandi dalam 20 minit macam itu.. saya pun jalan menuju ke bilik.. dan tengok.. eh kenapa baju saya di ampaian ni macam sikit saje.. saya tengok dekat - dekat.. yela maklumlah rabun.. saya cek satu - satu..

saya tengok sekali imbas macam semua ada sebab saya basuh baju putih kemaja ada 2 helai.. tapi saya tengok semula tinggal satu saje..allah.. berderau darah saya.. saya baru je beli baju tu.. berapa kali saja saya pakai dah hilang.. tak tahulah nak nangis ke nak marah.. sebelum ni pernah sekali baju saya hilang juga.. baju denim.. pun hilang di tempat yang sama.. saya syak ada pelajar yang bela toyol la di upm ni..

sejak dari kejadian tu semua pelajar yang lalu di didepan bilik saya semua saya pandang lain macam sebab sakit hati.. yela kita tiada bukti nak tuduh sesiapa sebab kita tak nampak.. jadi tu jela mampu saya buat.. rasa macam nak pergi cek bilik mereka satu - satu.. tapi tak boleh sebab itu dah menggangu hal peribadi orang lain.. jadi saya ambil keputusan untuk diam kan diri dan redha sajalah.. itu yang saya mampu buat sehingga sekarang..

semoga ALLAH kuatkan iman dan kesabaran saya.. amin...

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Kalendar Penyerahan tugasan akhir iaitu kalendar.. rasa sedih juga lepas ini dah tak jumpa lagi dengan prof.. Dah tak boleh g...