Sunday, November 18, 2018

BBM3410: MULTIMEDIA.. MINGGU 9 ( TAJUK: BEBAS)

Minggu ni ada dua tragedi berlaku.. tragedi pertama adalah saya bergaduh dengan roomate saya.. nak tahu kenapa? sebab dia ambil gambar saya masa saya tengah tidur.. saya tak tahulah apa masalah dia.. nak kata dia LGBT nampak macam baik.. cakap lembut tapi macmtu dia buat dekat saya.. selama ni saya okey je dengan dia.. tapi malam tu saya rasa lain macam.. lampu bilik dah tutup.. gelap.. lepastu dia masuk lepas balik dari bilik kawan dia.. lepastu saya pun buat - buat tidur sebab dengar dia bukak pintu.. jadi saya pun tidurlah mengereng ke arah dinding yang memisahkan bahagian saya dengan dua katil sebelah.. tak lama lepastu saya perasan ada cahaya lampu berkelip sebanyak dua kali ke arah saya.. saya biarkan lagi.. tak lama lepastu sekali lagi ada cahay.. saya terus bangun pandang ke arah dia.. dia macam terperanjat tengok saya bangun tengok dia, dia pulak tengak mengereng sambil pegang fon menghadap saya.

saya bangun saja, saya terus tanya dia.. kenapa awak ambik gambar saya? lepastu dia diam, dia senyum.. sakitnya hati saya.. rasa macam nak baling bantal dekat muka dia.. sebab kan dia junior saya je saya tunjuk perangai baik.. keesokkannya saya tengok muka dia saya rasa seram.. mula pada saat tu saya pakai baju dan siap - siap semua dalam tandas.. walaupun agak susah.. saya gagahkan jugak nak habis kan sem ni..

kadang - kadang saya rasa menyesal jugak buat baik dengan orang ni sangat pun tak boleh juga.. saya pernah bawak dia pergi shopping, teman dia tengok wayang semua.. belanja dia makan. tapi ni cara dia balas dekat saya.. saya tak tahu apa tujuan dia buat macamtu dekat saya..  mungkin sebab saya tegur kawan dia pakai gincu merah sangat kot..haha.. memang betul pun, merah sangat lipstik kawan dai pakai, saya risau orang terbabas je bila orang tak boleh bezakan lipstik dia dengan lampu isyarat..hahha...

jadi, buat pengajaran semua nak buat baik tu boleh.. tapi berpada - pada ya...

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Kalendar Penyerahan tugasan akhir iaitu kalendar.. rasa sedih juga lepas ini dah tak jumpa lagi dengan prof.. Dah tak boleh g...