Sunday, November 18, 2018

BBM3410: MINGGU 6 (TAJUK BEBAS)

maaf prof saya baru nak tulis blog untuk minggu ke 6 bagi tajuk bebas.. saya terlepas pandang..

Minggu ke 6 ini saya ingin menceritakan tentang saya balik ke kampung bertemu dengan kembar arwah mak saya..

 macam biasa setiap hari jumaat saya akan hilang.. hilang bukan pergi mana.. balik kampunglah sebab ayah saya tinggal seorang.. mak saya sudah 7 tahun meninggal..

selalu balik kampung macam biasalah riuh rendah rumah tu dengar suara saya.. tapi kali ni lain sebab saya sampai - smapi saja ada sebuah kereta honda civic berada di halaman rumah saya.. saya rasa ahli keluarga saya tiada pakai kereta tu..

hati mula risau ni.. siapa pula ni? jadi saya pun keluar kereta dan memberi salam.. alangkah terperanjatnya saya melihat seorang perempuan mirip arwah mak saya.. dengan mata dan bibirnya yang sama, style dia bertudung pun sama.. ALLAH..  dalam hati saya berkata" betul ke ni?" betul ke mak hidup balik.. saya terus salam dan peluk insan yang mirip macam mak saya itu.. yela siapa tak rindukan pelukan seorang emak setelah lama tak jumpa..

setelah beberapa minit ayah saya pun berkata, "dik, tu makcik roziah" sepupu arwah mak kau.. jauh dia datang dari penang.. sekali lagi hati rasa hiba.. ya allah.. aku ingatkan dia ibuku yang selama ini aku nanti - nantikan kepulangannya walaupun tu semua tak akan terjadi.. dan kami pun mula berbual..rupa - rupannya emak saya ada sepupu yang sama sekali mirip rupanya.. bolehlah saya melepaskan rindu sedikit..

itu sajalah saya nak cerita.. ni pun rasa macam nak nangis sebab asyik teringat je dekat arwah mak...

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Kalendar Penyerahan tugasan akhir iaitu kalendar.. rasa sedih juga lepas ini dah tak jumpa lagi dengan prof.. Dah tak boleh g...