Sunday, November 4, 2018

BBM3410: MENZIARAHI NENEK

Minggu ni giliran saya balik ke kampung untuk menjaga ayah.. jadi bila dah balik kampung tu panjanglah langkah saya.. macam burung yang terlepas dari sangkar..haha.. pergi ronda kampung la, membawang la, pergi melawat oranglah.. tapi kali ni saya pergi melawat nenek saya yang uzur.. asyik telefon bila adik nak balik tengok wan..tu saja lah sifir dia ingat tiap kali saya telefon dia.. rindu sangatlah tu..hihi..tapi kali ni pergi tengok dia, saya tak bagitahu pun..nak buat kejutan sikit...tapi kejutan apanya, atuk dah nampak dulu bila nak bukak pintu pagar.. dia punya senyum lebar tu sampai ke telinga tengok cucu dia balik.. tunggu masa nak lompat je lagi tu..nasib saya tahan..haha

nenek saya ni masak sedap tau.. tambah - tambah lagi masak lomak cili api ikan sungai dalam daun pisang (lempeng) perhhhhh memang padu babe.. malam tu mulalah dia buat persiapan nak masak lauk kegemaran saya..hihi.. rasa la macam nenek dengan atuk sayang gila dekat kita..haha anak cucu kesayangan kot..

tengah syok layan makan tiba - tiba nenek cerita... "dik, ada orang tanyakan pasal kau" okey..dalam hati mula lah berkata.. dah mula dah ni.. nenek cakap macamni lah lebih kurang tapi dalam dialek negeri sembilan lah..haha bunyinya macamni.. "dik, ado tah ha orang kojo TNB tu datang rumah nenek botolkan wayar telepon.. dio tanyo kek nenek anak cucu wan yang belajar tu tak balik ko.. esey berkonanlah kek dio wan.. esey selalu nampak dio..goma la esey mo dio wan tapi dio tak pandang esey..sobab esey tak ensem kot hahah memang tak ensem pun... lepastu saya pun cakap dengan nenek kalau wan nak cucu wan ni kawin dengan dia, okey jugak.. nanti tak payah susah - susah nak bayar bulan - bulan..haha boleh pasang penghawa dingin.. sojuk yo haha.. lepastu saya makan saya duduk luar main fon..malas la nak fikirkan pasal kawin ni.. FYP tak siap - siap. nak kawin cano.. kalau dia boleh buatkan FYP ni pun boleh gak..hihi





Terserlah kecerian dimuka nenek saya yang comel ni...

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Kalendar Penyerahan tugasan akhir iaitu kalendar.. rasa sedih juga lepas ini dah tak jumpa lagi dengan prof.. Dah tak boleh g...