Tuesday, October 2, 2018

BBM3410: TUGASAN (PESTA MAKANAN)

assalammualaikum prof.. berjumpa lagi kita..πŸ˜…

Hari ini saya nak cerita tentang tugasan yang prof bagi dekat kami iaitu mengarahkan untuk pergi ke Pesta Makanan Tradisional Melayu yang diadakan di Muzium Warisan Melayu, UPM PADA 25 September 2018. 

prof telah mengarahkan kami untuk mengambil gambar semasa program tersebut dijalankan. 

Pada awal paginya, saya sangat berkobar - kobar unuk pergi ke pesta makanan ini sebab prof kata semua mkanan dari semua negeri ada. Jadi saya tak sabar nak makan makanan dari negeri saya sendiri iaitu masak lomak cili api.. Tambahan pula, gerai yang menjual makanan masakkan negeri sembilan itu dijual oleh Dr Rohaida.. Rasa bersemangat sikit belajar dekat sini bila jumpa orang yang sama negeri.. maklumlah pelajar negeri sembilan di sini berapa orang saje..haha 

Tapi saya bukan nak makan makanan negeri saya je, saya juga turut rasa masakan negeri lain, seperti dari sarawak dan negeri lain juga. termasuk laksa dari Dr azlina.. saya suka laksa yang beliau jual. memang sedap.. hihi

saya juga beranikan diri untuk berdepan dengan orang ramai dan mengambil gambar semasa orang ramai tengah sibuk itu serta cuba untuk menyibukkan diri agar dapat gambar yang ok..hihi

Apa - apa pun saya seronok sangat pada hari tersebut sebab macam makanan saya dapat rasa.. tambahan pula saya memang suka makan hihi.. itu sahaja untuk hari ini.. salamπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Kalendar Penyerahan tugasan akhir iaitu kalendar.. rasa sedih juga lepas ini dah tak jumpa lagi dengan prof.. Dah tak boleh g...