Tuesday, October 2, 2018

BBM 3410: CERITA SENDIRI HIHI

Pada 30/9/2018 (ahad) saya bersama nuramirq abriza, nur aznie, nur hazmida hilmi dan seorang lagi pelajar junior.. saya tak kenal.. kami semua berpakat untuk pergi ke kenduri kahwin adik rakan kami iaitu nuremalia fouad di gemas negeri sembilan..

pukul 10.00 pagi kami sudah siap semua untuk bertolak..jadi, saya pun mulakan perjalanan dengan membuka aplikasi  "waze" ke gemas.padahal saya dan amira ni orang negeri sembilan..tu pun nak waze.. haha

masuk sahaja ke higway okey lagi...setelah lama kemudian waze pun menunjukkan arah keluar ke simpang ampat.. pada aslanya kami hendak mengikuti jalan keluar di tol senawang, tapi disebkan semuanya gatal nak berjalan kami pun ikotlah jalan susur keluar di simpang ampat melaku tu..hahah belagak sangatkan..macam bagus...

jalan punya jalan..waze kata lagi 53 kilometer lagi..kami pun okey jauh lagi ni..macam - macam lawak dah kami buat dalam kereta tu nak hilangkan bosan... macam - macam jaln kami ikut.banyak nama tempat kami lalu..melekek lah, selendarlah..tapi tak jugak sampai..sampailah kami lalu kawasan hutan..kereta kami je lalu..nak jumpa kereta lain nak ambil masa 5 minit baru jumpa masa tu..


yang lain dah lelap dah dekat elakang tu..saya dan amira dah mula senyap.. saya tengok waze..saya pun berkata "waze, kau takkan hampakan hati aku kan..aku percaya kau...kau tak pernah tipu aku kan" konon nak sedapkan hati..haha  jalan punya jalan...akhirnya kami jumpa papan tanda ke gunung ledang..saya pun bercakap "weh, kita nak pergi kenduri ke kita nak pergi mandi - manda n?semua terdiam..dah samapi hujung kampung.. waze tu berbunyi - bunyi dia suruh kami teruskan lagi..ishhh biar betul benda ni.. depan lagi hutan..dah tiada jalan lagi dah... dengan line internet dah tiada tiba - tiba..nasib minyak kereta ada lagi setengah..

kami takda buang masa lagi dah, kami berpatah balik ke jalan besar dan memulakan waze yang baru.. 15 kilometer selepas itu kami jumpa papan tanda "GEMAS".. fuhhhh..lega...

tiba - tiba saya terbayang apa yang telah saya baca satu cerita tentang waze ni..cerita tentang dua orang wanita tersesat hingga ke kubur cina..sedangkan mereka ketika itu berada di kawasan highway.. jadi

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Kalendar Penyerahan tugasan akhir iaitu kalendar.. rasa sedih juga lepas ini dah tak jumpa lagi dengan prof.. Dah tak boleh g...